måndag 2 januari 2017

Nyår.

Vi tillbringade nyåret hos min mamma som bor utanför Nykvarn i skogen.
Tog med oss Jack också min dag hund så han skulle slippa allt smällande.
På fredagkvällen smäller det till ovanför huset.
Då va de gubben nedanför så gick ner och pratade med honom
och förklarade läget.
Han lova att han inte skulle smälla av fören vid 12 slaget på lördagen.
När vi skulle gå och lägga oss på fredag kvällen skjuter han av en raket
rakt ovanför mammas hus.
Kände verkligen att jag hade kunnat gå ner och klappat till honom.
Som tur va tog dom de ganska okej.
På nyårsafton va jag och mamma ute på en riktigt lång promenad.
Så skönt tog väl ca 1.5 tim. Vi avslutade den med att gå runt hos mammas
grannarna och kolla om någon skulle smälla.
Men ingen skulle förutom knäppa gubben.
Som än en gång lova att han skulle skjuta åt andra hållet vid 12 så vi kunde förbereda oss.
Men han misslyckades och sköt upp ovanför mammas hus.
Som tur va badade jag barnen vilket gjorde att vi satt i badrummet.
Esther reagerade inte, Jack tog de ganska okej.
Ztoojah hon drog igång och skällde ordentligt.
Men är så glad att vi inte va i stan iaf.
Bobby och morfar Arne dansade dans spel på kvällen.
Undrar verkligen va som snurrade i Dylans huvud när han stod oh titta på dom.
Hade även gjort grabbarnas favorit efterrätt som dom hade väntat på hela dagen.
Tyvärr vart mamma jätte förkyld så vi åkte hem på söndagen.
Hade tänkt vara kvar längre.
Idag har Molly varit hos oss hela dagen och alla barnen
har röjt som dårar så mitt huvud de värker.
Så nu ska jag äntligen gå och lägga mig efter att ha fått hjälp av Mazon med bloggen.










                                                                 2 lyckliga hundar <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar