fredag 16 december 2016

...sjukstugan...

I onsdags va jag på spirometri.
Amanda kom hit och tog barnen så jag slapp ta med dom.
Va så skönt att slippa oron över att Dylan skulle riva runt.
Tyvärr har astman blivit värre så blir utökad medicinering.
På eftermiddagen va de Mazons tur fast till Bvc.
Han fick påfyllnad av vaccinet och kolla vikt och längd.
Han va så duktig min lilla prins.
Syrran kom över och myste med oss en stund på eftermiddagen.
Sen va det bara lugnt resten av dagen.

Igår va det dags för sjukhusbesök för våran trollunge.
Vi fick en jätte gullig läkare.
Men vi kom inte fram till något speciellt direkt.
Vart en hel del prover tagna men allt såg bra ut.
Dom kolla även öronen som också såg bra ut.
Men vi fick vidare remiss till Bumm i Globen till fantastiska Petra.
Så vi hoppas att vi får ordning på hans uppstötningar, balansen och varför han slår sig själv.





Jag skulle också vart till läkaren och pratat lite mer om hur jag mår osv.
Men eftersom allt drog ut på tiden på Sös va jag tvungen att avboka den tiden.
Men har fått en underbar läkare på vc som verkligen bryr sig.
Hade tid 13 hon ringde 13:05 och kollade hur jag mådde osv.
Hon skulle även ringa nästa vecka innan hon gick på semester för att kolla läget.
Igår kom även kallelsen från Prima Vuxen Psyk.
Så ska få komma dit och träffa en läkare i slutet på Januari.
Det känns faktiskt jätte skönt.

Igår flytta syrran och Taz in här.
För dom har fått svartmögel i sovrummet.
Men den 15/1 flyttar dom hit till Solberga.
Ska bli så kul.
Känns även skönt att ha syrran i närheten.
Blir en stor trygghet för mig.

Nej nu vaknade bebis och Dylan röjer.
Så nu är det slut på lugnet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar